Het Dagboek van een Sjamaan 16 mei 2021 “ik zie het licht weer”

HET DAGBOEK VAN EEN SJAMAAN

Fuerteventura, 16 mei 2021

"ik zie het licht weer"

Het was weer een wilde nacht voor me haha! Vol met dromen die ik mocht opschrijven, waarvoor ik om 3:00 uur gewekt werd. Dit keer was het niet Guapa haar schuld dat ik wakker werd. Die wil nog weleens midden in de nacht ineens bij me in bed kruipen. Liefje.

Na een rondje te hebben hardgelopen en berichten met mijn mams te hebben uitgewisseld, wat ik iedere ochtend doe, kwam ik thuis, at ik lekker mijn drapje havermout en ging ik aan tafel zitten voor de Tarot.

De volgende kaarten kwamen eruit.

De Emperor staat voor de energie van het overheersen van je eigen keizerrijk. Het is de energie van het actie ondernemen - ten volle. De Masculiniteit, wat ook de energie is van zelfbescherming. Het is de energie van voltooiing als major arcana. Met de fool kaart daarbij, betekent het echt dat de keizer er gereed voor is om OP TE GEVEN.

Want een keizer kan het rijk niet regeren, zonder macht van bovenaf! En dat betekent.. dat we onze eigen ideeën dienen OP TE GEVEN.

Zo heb ik net in de duinen het idee van de 2e hond losgelaten. Voorgoed! Ik dacht hier al zolang over na. Ik heb zelfs een tijdje allemaal honden gemanifesteerd als broertje of zusje voor Guapa. Maar het is niet passend in mijn leven. Dat zeiden mijn gidsen me al een tijdje, maar ik was nog niet klaar om het idee van een leuk pupje los te laten.

Ik neem sjamanistische reizen op, in stilte. Ik mediteer, in stilte. Ik neem video´s op, in stilte. Ik neem sound healings op, in stilte. Podcasts.. Guapa is daar nu eindelijk aan gewend, na een tijdlang aanwennen. Ik heb geen ruimte voor een pup en wil dat ook eigenlijk helemaal niet!

Ik heb gisteren ook het idee van de bus losgelaten, voorgoed! Het idee dat ik samen met mijn tweelingziel een bus ga verbouwen om in te wonen en reizen. Het reizen had ik een paar dagen geleden al losgelaten, maar nu toch ook echt het idee van het verbouwen van een bus voor ons samen.

NO MORE VANLIFE!

Maar ook het idee van het verbouwen van mijn eigen bus, of überhaupt het wonen in een bus! Het wordt dus ook niet mijn “droombus” die ik had ontmoet. Die leuke prachtige blauwe bus, die ontzettend bij me past! Ten minste.. dat dacht ik..

Want gisteren kreeg ik het inzicht dat een bus te klein is om in te wonen. Ik liep langs de camper van de buren, die ze net vanuit Barcelona hadden overgebracht en toen wist ik het ineens! Ik ga helemaal niet in een bus wonen, maar in een camper!

ce377129d0 1jpg

En dat hoeft geen dure te zijn, die ik moet verbouwen, maar gewoon een simpel model waar alles al in zit!

Het zaad is gezaaid zegt de 7 of pentacles, voor de 10 of pentacles. Voor het manifesteren van alles tegelijk. Voor het veranderen van mijn buitenwereld in hoe het wérkelijk voor mij bedoeld is. Wat ieder herfst plaatsvindt op het medicijnwiel, doordat we onze oude ik laten afsterven. Maar enkel en alleen, wannéér we die oude ik laten afsterven! Vorig jaar bleef ik namelijk worstelen en me verzetten tegen mijn transformatie, waardoor mijn buitenwereld niet kon veranderen. Mijn binnenwereld was niet "heel" genoeg. De man en vrouw in mij werkten niet goed samen en dat was te zien in directe spiegel naar mijn tweelingziel, want er was stroef contact tussen ons en vrijwel helemaal niet.

Zolang ik nog blijf vasthouden telkens aan ideeën die niet passend zijn en niet in lijn met mijn ware zelf, sta ik niet open om te ontvangen. Dus door het intense loslaten van al mijn eigen ideeën, van de afgelopen dagen, hallo Mercurius voorfase en hallo Pluto retrograde en hallo eclips voorfase, stond ik open om allerlei nieuwe inzichten te ontvangen. Voor een pad dat wél resoneert met me en me rust geeft! Vooral dat rust geven had ik gewoon niet bij het idee van het verbouwen van een bus!

Wanneer we het niet meer zien, verliezen we de moed. Zo zijn mijn afgelopen maanden geweest en dus ook die van hem. Want we zijn verbonden aan één ziel als tweelingziel. Dus wat ik voel, voelt hij ook en vice versa. We gaan door dezelfde stukken heen, alleen op andere manieren, maar soms ook op dezelfde manieren. Ook hij is jarenlang in beweging geweest en aan het reizen geweest en van hot naar her gevlogen. Pas sinds afgelopen winter is hij gaan stilstaan. Eigenlijk precies het jaar, waarin ik ook losliet en begon stil te staan na hevig verzet nog in de herfst van 2020 en flinke towermomenten!

13E RITE VAN DE MUNAY-KI (INCA baarmoeder-inwijdingen)

Ik heb me vanochtend met hem verbonden tijdens het sjamanistisch reizen en het was magisch. Ik zag hoe we levens samen hebben doorgebracht en hoe we in ons indianen leven, hand in hand stonden en een leiderschapsrol hadden voor het volk. We stapten de cirkel in samen, met om het kampvuur ons volk. Prachtig! Lekker grienen de hele reis van dit prachtige beeld! Hij had lang zwart haar. Toch wel lang haar haha (zie mijn laatste blog over mijn toekomst visioen). Ik had ook lang zwart haar. Gevlochten.

Deze visioenen kreeg ik door van Zwarte Eland, de laatste ziener van de Oglala-Sioux stam, de Lakota, die mijn krachten als ziener helpt te versterken. Hij heelt mijn 3e oog veel, zodat ik daardoor meer helder en verlicht kan "zien" en gemakkelijker door de zwaarte (hucha) kan heenkijken. Door wat er "niet" is en wat ik niet zie in de buitenwereld, naar de binnenwereld. De hogere dimensie.

Ik bracht liefde naar het hartchakra van mijn tweelingziel (zoals ik dit ook doe tijdens iedere baarmoeder-inwijding en zegening dien ik geef tijdens de nieuwe en volle manen), om ons vanuit het hart met elkaar te verbinden. Hiermee versterk ik onze spirituele verbinding, zodat dit zich in de aardse realiteit kan manifesteren. Ik heelde hem, zodat ik hem via onze spirituele verbinding kan helpen om te stoppen met dragen. Via die verbinding kan hij me namelijk al horen en voelen.

We hoeven allebei niet langer een leven te leiden wat “opgaat” in de menigte, omdat dit nu eenmaal is wat we kennen, met de gang van zaken in de Westerse wereld. Met de druk van buitenaf om te presteren. Wat een VERLICHTING (the Star)!

Zwarte Eland zette me ertoe aan om onze hogere visie in te brengen bij zijn 3e oog, zodat dit bij hem kan ontwaken. Zodat hij dit ook gaat zien in zijn aardse leven. Ik vertelde hem dat hij voor zichzelf mag kiezen en mag terugkeren naar het eiland en dat ik hem hier zal ontvangen. Dat hij niet langer bang hoeft te zijn voor afwijzing. Ik opende mijn hart voor mijn (eigen) Divine Masculine.

Ik luisterde spirit bird van Xavier Rudd. Één van mijn favoriete nummers om de verbinding met "thuis" te kunnen maken. Dit nummer brengt me altijd gemakkelijk in trance en daarmee in de andere dimensie.

Ik riep ons team van gidsen aan door de Engelen aan te roepen. Met name Aartsengel Michael, met wie mijn tweelingziel een sterke verbinding heeft en die bij het gehele tweelingzielen collectief aanwezig is. Ik vroeg Yeshua en Maria om hulp om onze harten te openen en sprak zijn gidsen aan en de mijne, waaronder de Q´Ero. Die me niet voor niets afgelopen week bij de heilige berg Tindaya brachten. Onze gezamenlijke toekomst, waar ik eerst de sprong in mag gaan wagen.

"When U move, I move", zingt John Legend.

Ik vertelde hem dat we mogen loslaten en volledig in de spirit wereld mogen vertrouwen om ons te begeleiden en te brengen naar waar we wíllen zijn. Ons hart zal spreken op de juiste momenten en we zullen het weten. Hij zal daarom op het juiste moment terugkeren naar het eiland, omdat hij dit zal gaan vóelen. Zelf. Zoals ik dat ook heb gevoeld in oktober 2019, waardoor ik in november terugkeerde naar ons eiland Fuerteventura. Het eiland waar ik hem heb ontmoet in januari 2018.

Mijn hele aardse leven, liet ik me leiden door alle prikkels om me heen. Door alle “vanlifers” op instagram en niet door wat ik eigenlijk zelf wil en nodig heb.

En dat is gewoon een simpel leven. Ik ga niet meer Europa door reizen. Ik ga niet eens meer met de camper het eiland af. Die behoefte heb ik niet meer, nu ik mijn wáre behoefte heb gevoeld. Dus waarom dan het duurste van het duurste?

Gisteren kreeg ik ook al het inzicht dat ik geen miljoenen hoef te verdienen met mijn bedrijf, het inzicht van een simpele leuke camper paste daar heel mooi bij.

Ik wil stabiliteit en dat kan ik vinden in de simpele dingen. Zoals een camper die al volledig is ingericht en als mijn huisje kan dienen, samen met Guapa. Waarmee ik lekker ritjes kan maken naar het strand om te kamperen, wanneer ik niet in ceremonie ben thuis bij de heilige berg Tindaya, op mijn eigen stukje grond, of midden in de natuur.

Bizar hoe ik altijd heel bang ben geweest dat ik als Sjamaan “alleen zou eindigen op een berg” en nu op het punt ben aangekomen, dat ik niks liever wil dan alleen bij de berg zijn, zodat ik daar helende energie van kan verkrijgen en in rust en stilte me met mezelf en mijn gidsen kan verbinden.

Het pad van de lente op het medicijnwiel is het pad van helderheid en verlichting. Nou.. ik geloof dat dit inmiddels wel heeft plaatsgevonden bij me! En het wordt alleen nog maar meer die verlichting en helderheid! Yes!

BEHALVE..........

Ik word net door mijn gidsen naar de fb-pagina van Anthony geleid en nu ben ik weer helemaal in de war!! Ik dacht het nu écht te weten dat het geen bus zou worden die we samen gaan maken.. zie ik gewoon dat hij een dakraam aan het maken is in de bus van een vriend van hem!! HAHA!

Dus hij kan het wel degelijk! Een bus verbouwen! Ik geloof dat dit een teken is van Spirit die zegt: Avalon.. je moet het loslaten. Je weet niet wat er gaat gebeuren in je toekomst. Stop met daar zoveel over na te denken, want dan kun je het niet ontvangen.

Ik probeer mijn zekerheid te halen uit het “weten”. Mijn veiligheid. Vooral ten aanzien van mijn tweelingziel merk ik dat. Om mezelf te kunnen beschermen. Ik merk dat deze wond nog wel diep gaat en ik nog steeds de angst heb, dat ik de verbinding met mezelf verlies wanneer ik met hem samen zou komen.

En dit is een angst, een signaal, een radar, binnenin mij, die ik dit keer wél serieus ga nemen en naar ga luisteren! Dit is mijn instinct. Mijn "gut feeling". De verbinding met mijn onderbuik (Llanqay).

Ik schoot namelijk direct weer even in twijfel en liet me leiden door wat ik heb gezien BUITEN MEZELF, op zijn pagina. Want ik begon direct weer te denken zo van: misschien gaan we dan toch wel de bus verbouwen samen dit jaar en samenwonen?

Ik ben even gaan eten en toen op de bank gaan liggen om mijn eten te laten zakken.

Ik werd emotioneel en er kwam van alles aan slechte herinneringen omhoog. Kenmerkend voor de energie van Mercurius retrograde in voorfase.

Wat ik voelde dat IK nodig heb, is de tijd en ruimte om het super rustig aan te doen. Ik heb een groot trauma t.a.v. mannen (de masculine-energie) door mijn mishandeling en relaties en dus heb ik het nodig om het dit keer anders te doen dan hoe ik voorheen in relaties sprong.

Na 2 weken had ik al een “relatie”. Wat me met oudjaar 2016 de kop heeft gekost, toen ik zwaar mishandeld werd en bijna vermoord.

Ik heb ook veel geestelijke mishandeling meegemaakt realiseerde ik me vanochtend. Manipulatie. Mij klein maken. Me expres niet feliciteren om 00:00 uur, terwijl mijn vriend wist dat ik hier waarde aan hechtte. Stug achter je computer blijven zitten en me om 00:00 uur gewoon negeren en alleen laten zitten op het bed. Ruzie maken met me, terwijl ik me net uit had staan sloven om te koken voor hem. Me echt als een stuk vuil behandelen, wat ik maar toeliet.

Mijn relatie erna was niet veel beter. Ik rookte stiekem, omdat ik anders dagen genegeerd werd door mijn vriend. Terwijl toen we wat met elkaar kregen wist hij dat ik rookte. Wanneer ik iets leuks voor mezelf wilde gaan doen, begon hij stennis te schoppen en negatieve aandacht te vragen, waardoor ik uiteindelijk niet meer ging. Dag weer verpest.

Hij belde me iedere dag onderweg naar huis om te vragen “of het eten al klaar stond op tafel”. Verschrikkelijk. Dat is toch ontzettend kleinerend? Ik kom toch ook net uit mijn werk? Het is echt de machthebbende masculine-energie, met weinig respect voor vrouwen. Dat had zijn vader ook niet voor zijn moeder. Dus met zo´n voorbeeld word je vanzelf gevormd.

Zelfs toen ik net bij de kaakchirurg was geweest en mijn verstandskies had laten trekken (vandaar misschien deze bar slechte keuzes voor mannen..weg verstand..) en ik alleen aan hem vroeg of hij wilde afwassen, was het teveel moeite en stond ik alsnog zelf met een bek vol kloppende tanden de afwas te doen.

Je kunt dus gerust zeggen dat ik een mega trauma en afkeer heb opgelopen van relaties, waarin ik mezelf maar bleef wegcijferen en anders voordeed om de vrede te bewaren. Inmiddels ben ik sinds maart 2018 niet meer met een man in aanraking geweest. Het mag dus heel erg langzaam groeien tussen mij en mijn tweelingziel.

Want wat ík nodig heb, is rust, ruimte en veiligheid om me veilig te durven voelen in onze verbinding. En dat kost tijd. Geen paar weken, maar maanden om elkaar eerst beter te leren kennen. Ieder in een eigen bus en camper. Zodat ik me kan terugtrekken wanneer ik dat nodig heb. In mijn eigen huisje. In mijn eigen veilige energie. Zodat ik daar mijn sound healings kan opnemen. In alle rust.

Ook hierin hoef ik niet het beeld te volgen van wat ik alsmaar online zie van andere tweelingzielen paren. Paren die muziek maken met elkaar. Paren die een bus samen verbouwen. Paren die alles samendoen. Paren die direct bij elkaar intrekken, na liefde op het eerste gezicht. Ook al weet ik dat we naar elkaar toe zullen groeien in de toekomst en dat we ook samen muziek zullen gaan maken en uiteindelijk ook samen zullen gaan wonen, dit mag DE TIJD KRIJGEN.

Vraag jezelf eens af hoe jij hierin staat? Hoe zie jij dit voor je met jouw tweelingziel, of hoe is jullie relatie überhaupt? Bestaat het uit steeds blokkeren en deblokkeren? Is dat wat je wilt voor jezelf? Ga voor wat jij nodig hebt, geef jezelf die ruimte.

Stapje voor stapje ga ik vooruit. Ik hoef niet langer te rennen en te vluchten voor wat ík voel en nodig heb. Ik mag op slakkengang als dat voor mij goed voelt. En of het nu een bus, camper of een vliegtuig is, wat voor mij bedoeld is zal op het juiste moment verschijnen! Nu eerst maar gewoon sparen, zonder te weten!

Meer balans, meer vrede en meer vreugde verwelkom ik in mijn leven. En vooral meer rust. Ik verlang zo ontzettend naar aarding en naar rust. Gewoon mogen zijn. Met mijn muziek. Zonder iets te moeten (van mezelf).

Ik weet zeker dat de eclipsen me dit zullen bieden. De eerste 26 mei, holadiejee en de laatste op 10 juni (op deze dagen vinden er ook weer sjamanistische reizen plaats voor het versterken van de verbinding met onze tweelingziel, meer info hieronder).

Mijn intentie voor de eclipsen en Mercurius retrograde (eind mei), is dat ik de toekomst wil loslaten. Alsook mijn verleden. Zodat ik in het NU kan leven.

Dat is mijn enige wens.. simpelweg: aanwezig zijn. En mezelf liefhebben. Ík doe er toe. Mijn gevoel mag er zijn en daar mag ik naar luisteren.

Ik zag overigens ook permaculture op de pagina van mijn tweelingziel! Laat ik nou nét naar Tindaya zijn geweest hier (zie laatste blog) en me verdiept hebben in eco farming en permaculture! HA! Wat gaan we onbewust weer lekker gelijk op dus!

Liefde en vertrouwen is het pad van het zuiden op het medicijnwiel. Het vertrouwen op ons éigen gevoel. Binnenin ons. Waardoor we ook anderen meer durven te vertrouwen. Dit versterken we tijdens de zomerperiode.

Kom maar op dus met die eclipsen! Ik ben er klaar voor om mezelf lekker te vertroetelen, zoals het een goede moeder betaamt!

Liefs,
Avalon Sjamaan

13E RITE VAN DE MUNAY-KI

Meer lezen over de INCA baarmoeder-inwijdingen voor de hereniging van tweelingzielen, tijdens de nieuwe manen? Dat kan hier.

SJAMANISTISCHE ADEMWERK-STARTERSKIT

Het versterken van de verbinding met de spirit van je tweelingziel, doe je door sjamanistisch te reizen en ademwerk te beoefenen. Je haalt daarmee namelijk je ziel terug je lichaam in, zodat het gaat doen waar je ziel voor is geïncarneerd.

Met Sjamanistisch ademwerk hielp ik mezelf mijn trauma te helen en doorbrak ik mijn familiekarma. Hierdoor "bewoog" ik mijn tweelingziel om zijn karmische relatie te verbreken en ook voor zichzelf te kiezen, door het pad van zijn hart te gaan volgen. Omdat ik daar zelf de juiste stappen voor ben gaan nemen. "When U move, I move".

Meer informatie over de ademwerk-starterskit en bestellen kan hier.

TWEELINGZIELEN TAROT FACEBOOK-GROEP

Ben je al lid van de Tweelingzielen Tarot Facebook-groep? Vol met prachtige Divine Feminines (ladies only), die daar hun verhaal met elkaar delen?

Alsook vind je er dagelijks een Tarot reading voor de collectieve tweelingzielen-energie.

Lid worden van de groep kan hier.

MAANBRIEF

Iedere Volle & Nieuwe Maan verstuur ik een maanbrief met het tweelingzielen nieuws en Maangebed voor het versterken van de verbinding tussen jou en jouw tweelingziel in spirit.

Lid worden van de maanbrief kan hier.